Pozyskiwanie klientów za pomocą Google

Pozyskiwanie nowych klientów jest niezbędne dla firm. Bez klientów ciężko utrzymać firmę, nie mówiąc już o rozwoju. Każdy w firmie zadaje sobie pytanie Jak pozyskać klientów, jak skutecznie pozyskiwać klientów?
Do dyspozycji mamy różne metody pozyskiwania klientów.
Z tego artykułu dowiesz się jak pozyskiwać klientów za pomocą Google.

 

Spis treści:

  1. Google jako skuteczne źródło potencjalnych klientów.

  2. Jakie mamy narzędzia Google do pozyskiwania klientów.

  3. Co trzeba zrobić aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów z internetu.

Google jako skuteczne źródło potencjalnych klientów

Google to niesamowite narzędzie do pozyskiwania klientów. Narzędzie niestety niedoceniane przez wiele firm.

Dziś w B2C aż 97 % osób szukających produktu, usługi, rozwiązania problemu biznesowego zaczyna poszukiwania w internecie.

W modelu B2B już 80 % osób decyzyjnych zaczyna od google poszukiwania rozwiązań dla swojej firmy.

To jest bardzo cenna informacja o tym jak dziś szukają klienci. Na dodatek osoba która poszukuj w internecie produktu, usługi jest już w procesie zakupowym, czyli masz pewność, że dana firma potrzebuje tego co masz w ofercie. Bez względu na branżę, działy sprzedaży lub marketingu, google jest dla wszystkich środowiskiem w którym przebywają potencjalni klienci.

Teraz trzeba wykorzystać środowisko Google do zdobywania nowych klientów.

Do tego trzeba przygotować się, potrzebna jest pomysł, strategia a na końcu kampania,

Jakie mamy narzędzia Google do pozyskiwania klientów?

Google oferuje narzędzia, które pomagają firmom i marketerom w zdobywaniu klientów za pomocą strony internetowej.

Do tych narzędzie należą następujące rozwiązania:

1. Pierwszym narzędziem do pozyskiwania klientów są Reklamy Google Ads.

Kampanie Google Ads pozwalają użytkownikom tworzyć ukierunkowane płatne kampanie i skutecznie docierać do potencjalnych klientów w krótkim czasie. Mamy do dyspozycji wiele rodzajów reklam Google Ads, dzięki temu możemy dostosować format do obecnych potrzeb firmy. Reklamy Google Ads posiadają wiele zalet. Do najważniejszych można zaliczyć następujące zalety: Szybki efekt, Szeroki zasięg, Elastyczność, Precyzja, Monitoring kosztów i efektów. Więcej o zaletach reklam znajdziesz w artykule pod tym linkiem https://sellting.pl/zalety-reklam-google-ads-dlaczego-warto-stosowac-reklamy-google-ads-w-firmach-b2b/

2. Następnym narzędziem do pozyskiwania klientów jest SEO, inaczej zwane pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie stron obejmuje optymalizację stron internetowych i treści w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Poprzez poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, firmy mogą zwiększyć ruch na stronie i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron w wielkim skrócie bazuje na frazach kluczowych, zastosowaniu odpowiednich treści, narzędzi informatycznych oraz linkowaniu.

Lecz sama obecność, lub wysoka pozycja nie wystarczy na to aby strona internetowa była skuteczna. Pozycjonowanie stron musi opierać się przede wszystkim na intencjach potencjalnych klientów i zbudowanych pod to odpowiednich treści na każdej podstronie. Dodatkowo artykuły powinno pełnić rolę poradnika i pomagać w rozwiązywaniu obiekcji klientów.

Dzięki dobrym treściom na stronie jesteśmy w stanie zatrzymać na dłużej klientów z google i zwiększyć szanse na wzrost liczby klientów.

O tym więcej na końcu artykułu. Więcej informacji o pozycjonowaniu stron znajdziesz w artykule pod tym linkiem https://sellting.pl/jak-skutecznie-pozycjonowac-strony-w-2023-roku/

3. Ostatnim narzędziem  jest środowisko You Tube.

YouTube to coraz popularniejsze narzędzie do pozyskiwania klientów. Dzięki ogromnej widowni i dostępowi do szerokiego zakresu treści, YouTube oferuje firmom możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Wielką zaletą You Tube jest format wideo, który szybko skraca dystans pomiędzy klientem a firmą.

Firmy mogą łatwo tworzyć filmy prezentujące ich produkty lub usługi, a nawet filmy edukacyjne, które pomagają klientom dowiedzieć się więcej o firmie.

Do dyspozycji mamy wiele formatów treści na You Tube, lecz należy pamiętać aby, tak samo jak na stronie internetowej, opierały się o intencjach zakupowych.

Dodatkowo, firmy mogą wykorzystać YouTube do budowania relacji z klientami poprzez tworzenie angażujących treści, które ich edukują i bawią. Ponadto mogą korzystać z narzędzi takich jak reklamy ukierunkowane, analityka i komentarze użytkowników, aby uzyskać wgląd w swój rynek docelowy i uzyskać informacje zwrotne na temat swoich produktów. Wszystkie te cechy sprawiają, że YouTube jest nieocenionym narzędziem do pozyskiwania klientów.

Co trzeba zrobić aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów z Google.

Teraz przechodzimy do najważniejszego elementu tego artykułu.

Większość firm stosuje pozycjonowanie stron i reklamy płatne, lecz nie mają z tych kierunków ruchu i klientów. Bardzo często zdarza się że firmy mają wiele słów kluczowych w TOP 3/10 a nawet TOP50, dużo wyświetleń a mimo wszystko tych zapytań jest mało a nawet wcale. Podobnie jest z reklamą, są kliknięcia, wejścia na stronę a zapytań brak. Nawet włączenie remarketingu nie za wiele pomoże.

W czym jest problem?

Z obserwacji i doświadczenia problem można podzielić to dwa główne powody-brak przygotowania solidnych fundamentów oraz nieprawidłowa budowa i struktura strony.

Solidne fundamenty działań marketingu internetowego.

Fundamenty działań muszą zostać przygotowane w oparciu na tym kto kupuje i jak długo.

Na początku należy opracować Profil Persony Zakupowej oraz określić problemy i wyzwania z jakimi mierzy się obecnie w biznesie. Na tej podstawie będziesz wiedział jak przygotować content i komunikację.

Następna czynność jaką trzeba przygotować związana jest ze sposobem kupowania przez Persony Zakupowe. Dziś klienci kupują dłużej, szczególnie w B2B i musisz pod to przygotować schemat działania pozyskiwania klientów z Google.

Klienci nie kupują od razu po wejściu na stronę lub kliknięciu na reklamę. Kupują dłużej i potrzebują więcej kontaktu z Twoją firmę, więcej tzw. punktów styku. Do tego potrzebujesz przygotować całą strategię działania, zaopiekowania się klientem który wszedł na Twoją stronę. W tym elemencie najlepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie contentu i lejka marketingowego w oparciu o Personę Zakupową oraz jego proces zakupowy. W tym elemencie można np tworzyć bazę mailową Twoich klientów. Stwórz newsletter i zachęcaj do zapisywania się – email marketing daje dużą konwersję i zacieśnia relacje między Tobą a klientami.

Dodatkowo można włączyć do tego Social Media. Prowadź działania w socialach i przekierowuj ruch na stronę internetową.

Tylko takie działanie daje wymierne i zadowalające wyniki. To jak będzie ułożony proces zaopiekowaniem się klientem będzie dla każdej branży różny i dostosowany do Twojej specyfiki.

Budowa i struktura strony internetowej

Zdecydowana większość stron internetowych jest niepoprawnie zbudowana i nawet najlepszy dobór słów kluczowych, linkowanie, grafika itd. nie pomoże.

Kluczem do tego aby strona była skutecznym źródłem pozyskiwania klientów jest to aby miała właściwą strukturę treści, która odpowiada na intencje zakupowe potencjalnych klientów. Dodatkowo treści te muszą być wysokiej wartości dające odpowiedzi i rozwiązania na problemy biznesowych potencjalnych klientów.

Dążenie firm do bycia pierwszym w wyszukiwarce daje jedną rzecz-ekspozycję.

Wyższa pozycja to większa ekspozycja czyli więcej osób przejdzie obok nas i w jakiś sposób może zauważyć. Czy nas zauważy to też jeszcze zależy. 

Aby to przybliżyć, zróbmy porównanie do restauracji. Pod względem reklamowych wszystko będzie dopracowane, ludzie będą wchodzić do środka a tam obsługa będzie słaba, jedzenie będzie średniej jakości, do tego jeszcze drogo. Taka restauracja nie poradzi sobie i nie pomoże najlepsza lokalizacja.

Tak więc liczy się oczywiście pozycja miejsca jako tej restauracji, ale jeszcze bardziej to co dalej się dzieje wewnątrz tego lokalu.

I tak samo jest ze stronami internetowymi.

Liczy się to co klienci zobaczą po wejściu na stronę. I nie chodzi o wygląd i efekt, bo to wcale tak nie jest tak istotne.

Strona musi być przede wszystkim schludna i dobrze zaprojektowana. Przede wszystkim liczy się to co jest w środku. Treści oparte na intencjach, treści o wysokiej jakości, która spowoduje, że klient zostanie na stronie dłużej lub powróci jeszcze wielokrotnie.

Reasumując, pierwsza pozycja, lub w czołówce ma sens wtedy gdy klient znajdzie na stronie treści, jakość oraz inne pozostałe elementy, które będą odpowiadały na jego pytania.

Nawet nie trzeba być na samej górze. Jeżeli zawartość strony będzie wysokiej jakości to spowoduje to że klienci będą przychodzić do Ciebie z internetu.

Jak to zrobić?

Trzeba zmienić podejście do budowania strony, struktury strony oraz treści. 

Innymi słowy potrzebne jest strategiczne podejście do tego co Twoja strona powinna zwierać.

Na początek należy opracować profil Persony Zakupowej. Dowiedzieć się jakie ma problemy, wyzwania, jakie ma intencje zakupowe oraz jak możesz pomóc rozwiązać problemy biznesowe. Ten element już przedstawiłem na początku artykułu

Gdy już to wiesz, to określasz intencje i jakich słów kluczowych używa klient wyszukując w sieci rozwiązania problemów biznesowych.

Następnie projektujesz każdą podstronę na te intencje. Ważne aby jedna podstrona dotyczyła tylko jednej intencji. 

W dalszym etapie opracowujesz treści na podstronach i artykuły na blogu. To wszystko musi być unikalne, wysokiej jakości, tak aby Google chciało wyświetlać Twoją stronę, reklamę potencjalnym klientom oraz zachęcało potencjalnych klientów do pozostania dłużej na stronie, kontaktu bezpośredniego oraz powracania ponownie na Twoją stronę.

Google dąży- do tego żeby być dobrą wyszukiwarką dla klientów, więc potrzebuje dobrych treści, unikalnych treści oraz wartościowych.

Jak będziesz w tym kierunku zmierzał to zaczniesz budować dobry marketing w wyszukiwarkach i pozyskiwać klientów.

Podsumowanie 

W powyższej publikacji przedstawiłem ogólnie co wpływa na pozyskiwanie klientów z Google, co jest ważne i w jakim kierunki powinieneś zmierzać ze swoją stroną oraz pozycjonowaniem i reklamami.

Jeżeli zainteresował się ten temat w artykule to zapraszam do dalszych publikacji oraz na bezpłatny audyt Twoich działań marketingowych w Internecie.

Podczas rozmowy dodatkowo pokażę Tobie w szczegółach co zrobić aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów dzięki Google.