Zalety reklamy Google Ads. Dlaczego warto stosować reklamy Google Ads w firmach B2B?

Pytanie w tytule artykułu jest proste, odpowiedź również, lecz aby była przekonująca musi być rozbudowana.

Zanim opiszę korzyści najpierw kilka zdań wstępu.

Spis treści:

  1. Duży zasięg reklam.
  2. Różnorodność typów reklam.
  3. Szybkie efekty zastosowania kampanii reklamowej
  4. Możliwość dotarcia do zainteresowanych użytkowników
  5. Możliwość śledzenia  skuteczności kampanii
  6. Budowanie wizerunku i zwiększanie świadomości marki
  7. Wysokie zwroty z inwestycji w reklamę

Czym jest reklama Google Ads?

Reklama Google Ads to system reklamowy umożliwiający wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wyszukiwarce, reklamy graficznej oraz reklamy wideo w portalu You Tube.

W Polsce do Google trafia aż 96 % wszystkich zapytań użytkowników.

Dzięki reklamie Google Ads jesteś w stanie precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej i rozwijać firmę.

Już po tym krótkim wstępie widać, że warto korzystać z reklam Google. Lecz trzeba opisać to szczegółowo wraz z korzyściami.

Poniżej przedstawiam siedem najważniejszych argumentów za korzystaniem z reklam Google Ads. Oczywiście jest ich co najmniej dwa razy więcej, lecz przybliżam te które moim zdaniem są kluczowe.

 

Duży zasięg reklam

Google Ads ma niemal nieograniczony potencjał. W Polsce w 2021 roku do Google trafia aż 96 % wszystkich zapytań użytkowników. W firmach B2B  jest już to poziom prawie 80%

To wszystko sprawia, że Google Ads zapewnia ogromny zasięg reklam.

Jeżeli zaczynasz reklamować swoją firmę to dzięki reklamom możesz pozyskać duży ruch na mniej konkurencyjne słowa kluczowe. Jeśli prowadzisz już reklamę Google Ads i chcesz zwiększyć jej efektywność to możesz rozbudować kampanię o nowe słowa kluczowe, podwyższyć stawki na najskuteczniejszych słowach kluczowych, które generują sprzedaż.

Jeśli potrzebujesz osiągnąć szybsze efekty to możesz rozbudować kampanię reklamową o słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. To frazy zbudowane z kilku słów, dające większe szanse konwersji.

Różnorodność typów reklamy.

Google Ads to system posiadający wiele formatów reklamy, które możesz dopasować do swoich potrzeb. Mamy do wyboru następujące opcje:

  • reklama w wynikach wyszukiwania,
  • reklama w sieci reklamowej,
  • reklama na YouTube,
  • reklama w aplikacjach,
  • reklama produktowa dla sklepów internetowych,
  • remarketing, czyli reklama skierowana do osób, które już odwiedziły twoją stronę lub sklep, ale nie dokonały żadnego działania.

Dodatkową zaletą jest również to, że różne rodzaje reklam możesz ze sobą dowolnie łączyć, by osiągnąć optymalne efekty.

Szybkie efekty zastosowania kampanii Google Ads

Jeśli chcesz w krótkim czasie zwiększyć ruch na swojej stronie i dzięki temu docierać do zainteresowanych klientów to reklama w Google jest dla Ciebie. Kampania w Google jest widoczna od razu po jej uruchomieniu a jej przygotowanie trwa zaledwie kilka dni. Uruchomienie reklamy Google Ads może przynieść wzrost ruchu i sprzedaży już po kilku tygodniach.

Trzeba jednak pamiętać o nadzorowaniu i optymalizacji. Bez optymalizacji nie uzyskasz efektów od razu po jej uruchomieniu. Mimo wszystko reklama jest efektywna już po krótkim czasie od uruchomienia.

Możliwość dotarcia do zainteresowanych użytkowników

Wielką zaletą reklamy Google Ads jest to że otrzymujesz  możliwość docierania do osób faktycznie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. To jest bardzo ważna zaleta i korzyść stosowania reklam. Kampania Google jest wyświetlana w sieci wyszukiwania tylko tym osobom, które wpiszą określone lub zbliżone słowo kluczowe w okno wyszukiwania. Dzięki Google Ads trafiasz do osób o określonych zainteresowaniach, które potrzebują Twoich produktów. Dodatkowo trafiasz także do tych, którzy odwiedzili już Twoją stronę. System Google Ads zwiększa szansę na konwersję.

Możliwość śledzenia skuteczności kampanii

Możliwość śledzenia wyników kampanii Google Ads to następna zaleta tego systemu reklamowego. Masz dostęp do istotnych danych analitycznych, możesz sprawdzić wskaźniki efektywności.

Dzięki danym jakie masz w systemie:

  • wiesz, które słowa kluczowe generują konwersje,
  • sprawdzisz, które frazy kluczowe są mało skuteczne,
  • wiesz, jaką pozycję zajmuje Twoja reklama,

Łącząc konta Google Ads i Google Analytics zyskujesz dodatkowe możliwości analityczne swoich reklam. Możesz sprawdzić wiele dodatkowych elementów np ile osoba spędziła czasu na Twojej stronie po kliknięciu w reklamę, ile podstron odwiedziła itd.

Budowanie wizerunku i zwiększenie świadomości marki

Reklamy Google Ads służą nie tylko do budowania sprzedaży i wzrostu sprzedaży. Dodatkowo służy do budowania wizerunku i świadomości Twojej firmy. Osoba, wyszukując konkretnych słów kluczowych zobaczy nagłówek Twojej reklamy, nazwę Twojej firmy. Nie musi kliknąć w reklamę, zapamięta już Twoją firmę.  System Google Ads posiada taką usługę budowa świadomości i zasięgu marki. Takie rozwiązanie skupia się na wyświetleniach reklamy jak największej liczbie zainteresowanych osób.

Wysokie zwroty z inwestycji w reklamę

W reklamach Google Ads nie płacisz za wyświetlanie, ale za kliknięcie w nią. Takie rozwiązanie to wielka zaleta i sprawia, że reklamy Google Ads są skuteczniejsze i efektywniejsze od innych form promocji. Dobrze ustawiona i zarządzana reklama zapewnia wyższy zwrot z inwestycji.

Jeśli nie zainwestujesz w reklamę w Google Ads to stracisz potencjalnych klientów i dane analityczne. Jeśli korzystasz z Google Ads to te dane możesz wykorzystać w pozycjonowaniu strony. Na dane z SEO musisz czekać wiele miesięcy a dzięki zastosowaniu reklamy Google Ads otrzymujesz w krótkim czasie i możesz je wykorzystać przy pozycjonowaniu i zwiększyć skuteczność SEO.

Podsumowanie

Przedstawione korzyści to tylko cześć z kilkunastu jakie mamy przy zastosowaniu reklam. Przedstawiłem tylko siedem, które moim zdaniem są najistotniejsze.

Mam nadzieję, że odpowiedziały Tobie na wiele pytań i pomogą podjąć decyzję o włączeniu Google Ads do systemu pozyskiwania klientów.